KBO Elshout informeert haar nieuwe leden
In 1,5 jaar tijd 62 nieuwe leden

Dat vraagt om een extra info avond dachten ze bij KBO Elshout en die werd georganiseerd op 3 september. Ruim de helft van de nieuwe leden gaven gehoor aan de uitnodiging en zij werden ontvangen met koffie en een drankje. De meeste mensen kenden elkaar en zochten elkaar op aan de tafels zodat er al snel volop gekletst werd.

Voorzitter Jan van Oijen opende de avond met iedereen van harte welkom te heten. Hij vertelde over het voltallige “jonge” bestuur waar KBO heel trots op is. Ieder bestuurslid kreeg de gelegenheid om zich voor te stellen en uit te leggen wat zijn/haar taken binnen het bestuur waren. Daarna was de beurt aan de secretaris die aan de hand van een PowerPoint presentatie de doelstellingen van de vereniging vertelde. Een van de doelstellingen was bv de aanwas van nieuwe leden met 10 per jaar. Die doelstelling was dik gehaald met 62 personen in 1,5 jaar tijd. Er konden vragen gesteld worden maar blijkbaar was het helder en duidelijk.

Na het drankje werd er aan de tafels gediscussieerd over vier vragen en kon men ideeën aanbrengen. Wat mis je nog in de activiteiten, wat zou je zelf nog kunnen betekenen, heb je hobby’s, kennis of ervaring die je wilt delen bij bv repair cafe, en zijn er activiteiten die je wilt ondersteunen. Zoals iedere vereniging draait ook KBO op vrijwilligers. Er kwamen wel wat punten naar voren die men graag als activiteit zou zien zoals oa mannen achter de pannen, salsa dansles. Denk nu niet: die oudjes en salsa? Nee een groot gedeelte van de leden heeft de leeftijd tussen 60-75 jaar en die beentjes kunnen nog goed van de vloer. Alle punten worden in de eerstvolgende bestuursvergadering besproken en bekeken of er mogelijkheden voor zijn.

Maar over het geheel genomen doen ze het in Elshout nog niet zo slecht en blijkt het toch een vereniging te zijn waar men graag bij wil horen, gezien het gegeven dat er ook leden van buiten Elshout lid zijn. Wil jij ook weten wat er in Elshout gedaan wordt bij KBO, kijk dan op de website, die is goed gevuld met foto’s en verslagen.